Freitag, 22. August 2014

به قلم جناب سیدمراد باباحیدری .یک خبر تکان دهنده اما این بار تخریب مکان های مقدس یارسان (در کردستان عراق



یک خبر تکان دهنده اما این بار تخریب مکان های مقدس یارسان (در کردستان عراق بدان کاکایی می گویند) بتوسط مسلمان های پلید گروه اهریمنی داعش

منفجر کردن مقام بابایادگار در خاک کردستان عراق و ترس از منفجر کردن مقام باباحیدر، شاه حیاس و یک مقام چهارم بنام سید مهدی.
توضیح: به جز مقبره شاه حیاس که واقعی است یعنی خود آن حضرت ظاهرا در آنجا پرده کشیده است، اما گفتن مقام بابایادگار و باباحیدر به معنی این است که کاکایی های آنجا از آنجایی که برای نمونه مرید حضرت باباحیدر هستند از این روی خود مقبره ای به عشق باباحیدر و بنام "مقام باباحیدر" بنا نهاده اند تا در آنجا هم شعائر مذهبی خود را انجام بدهند و هم نیایش کنند. وگرنه، مقبره هم باباحیدر و هم بابایادگار در کردستان ایران است و نه در جای دیگری.

این خبر را همین چند دقیقه پیش در هم روزنامه آنلاین "خه بات" (یعنی مبارزه و پیکار) خواندم و هم خودم بطور مستقیم از کانال تلویزیونی کردزبان روداو (Rûdaw TV) از زبان نمایندگان کاکایی ها شنیدم که گفتند متاسفانه داعش مقام بابایادکار را منفجر کرده است. یکی از نمایندگان کاکایی ها یعنی دکتر فرهاد کاکایی علنا اخطار داد اگر داعش به تخریب آثار فرهنگی و دینی کاکایی ها ادامه بدهد، آنها هم به تلافی این توهین های آشکار، به هر آنچه که متعلق به عربهای سنی مذهب آن منطقه باشد حمله خواهند کرد و آثار فرهنگی و دینی آنها را تخریب خواهند کرد.

پ.ن:
داعش آینه تمام نمای خوی و خصلت قومی وحشی و بدوی است. داعش نماینده ای شایسته و یادآور جنایات بیشمار تازیان تازه مسلمان شده صدر اسلام است. مسلمانان وحشی و مجاهدین صدر اسلام خونخوار و متجاوزگری که به رهبری خلفای راشیدن، بویژه از خون مردم غیر عرب و پایبند به دین نیاکان خود، هزاران جوی خون به راه انداختند و به زنان و دختران بی دفاع تجاوز کرده و آنها را به بردگی گرفتند. همین شهر جلولا که تاریخا جزیی از خاک کردستان است، اکنون عرب را به جایی رسیده است که حتی مردم عادی در قالب چند عشیره عرب در دفاع از داعش اسلحه بدست گرفته و برعکس به جنگ کرد و کردستان برخواسته اند.

به هر روی، وعده حق پیروزی نیروهای اهورایی بر نیروهای اهریمنی است. این اسلام سیاسی اهریمنی و این تازیان نمک نشناس که سالها است در خاک کردستان آزادانه زندگی می کنند و هرگز از طرف کردها مورد بی احترامی قرار نگرفته اند، این روز به دست خود ثابت کردند باید به نیزارهای جنوب عراق یعنی جایی که از آنجا آمده اند، عقب رانده بشوند. اینها لیاقت پذیرایی و احترام ندارند و باید به سر جای واقعی خودشان نشانده بشوند. در این رابطه، یکی از فرماندهان نیروهای پیشمرگه حاضر در میدان جنگ به تلویزیون روداو می گفت: "با روسای عشایر تماس داریم و می گویم چرا به طرف داعش رفته اید که در پاسخ می گویند اشتباه کردیم. اما دیگر حاضر هم نیستیم به داعش نه بگوییم و باید بر علیه شما کردها بجنگیم." این هم دادن یک شانس تاریخی به عشایر عرب آنجا تا بیشتر از این دشمنی خود را با کرد و کردستان آشکار نکنند اما گویا آنها باید ادب بشوند. در غیر اینصورت، هر روز به درصد کج فهمی شان از واقعیات بیشتر و بیشتر میشود و کلا از انسانیت دور می شوند. باور کنید برای کردها که اکثریت مردم ساکن در شمال عراق را تشکیل می دهند و بویژه این روزها که همه جهان آگاه شده است که حق با آنهاست، اگر اراده کنند می توانند حتی تک تک عربهای عادی آنجا را برای همیشه از آنجا بیرون کنند. یعنی دقیقا کاری که در این 80 سال اخیر چه بصورت سیاست رسمی اصطلاحا عربیزه کردن مناطق کردستان، دولت های مرکزی عراق کرده اند و چه خود مردم عادی عرب که در مناطقی مثل بعقوبه، همه کردها را مجبور به ترک خانه های خود از آنجا کردند. ظاهرا عربها همین را می خواهند. یعنی کردها هم مقابله به مثل کنند و همه عربها را از خاک کرد و کردستان مثل موش و برای همیشه بیرون بی اندازند.
خبرهای موثق حاکیت از غارت منازل کردهای ایزدی بتوسط همسایگان عرب سنی مذهب آنها دارد. یعنی ظاهرا دارند در عمل یک سری از آیات قرآن که خبر از گرفتن سرافرازانه غنائم جنگی است را پیاده می کنند...


امروز دیگر همگان می دانند گروه داعش متشکل از تنها یک مشت آدمخوار اهل چچن و تازی و تاتار نیست. داعش یعنی 90% مردم عرب اهل تسنن عراقی. اگر عربهای اهل تسنن با داعش نبودند، امکان اینکه یک گروه چریکی مثل داعش بتواند هزاران کیلومتر خاک (آنهم با وجود یک دشمن تا دندان مسلح و با وجود اکثریت مردم عراق که شیعه مذهب هستند) را به تصرف نظامی خود دربیاورد، تقریبا صفر بود. امروز داعش یعنی تمامی بعثی ها که خود میدانید در هر زمینه ای تخصص و امکانات فروان دارند. بعلاوه، اکثریت مردم سنی مذهبی که به بهانه انتقام از دولت شیعی حاکم بر عراق، اکنون ظاهرا فرصت را غنیمت شمرده تا انتقام خود را از بی توجهی های یک دیکتاتوری مثل مالکی بگیرند. اما پرسش اصلی این است: چرا حمله به کرد و کردستان؟ چرا بریدن سر و دست و پای این همه زن و کودک بیگناه کرد؟

به هر روی، همیشه کردها در هر جنگی سرافرازانه بیرون آمده اند. همین کردها بودند که گزنفون می نویسد: به مدت 3 ماه تمام توانستند با سنگ و تیرکمان نگذراند سپاس اسکندر از آنجا عبور کند و بقیه داستان که در این مختصر نمی گنجد. یک سروده ای است که کردهای کرمانج می خوانند که بدین مظمون است:

"جنگ جنگ عجم است اما شوربختانه بر روی خاک کرد و کردستان". آری این جنگ جنگ کرد نبوده و نیست و اما اکنون که به او تحمیل شده است، هیچ چاره ای جز پیروزی سرافرزانه در دستور کار او نیست. داعش دیر یا زود شکست می خورد، اما این جنگ و همانگونه که یکی از کارشناسان مسائل کردستان گفت:

"این حمله داعش آخرین حمله پیش از تشکیل یک کردستان مستقل در شمال عراق خواهد بود. کردستان عراق به زودی اعلام استقلال خواهد کرد و از همین حالا هم مشخص است مهمترین کشورها آنرا به رسمیت خواهند شناخت. کشورهایی مثل آلمان و حتی ترکیه هم در لیست کشورهایی قرار دارند که استقلال کردستان را به رسمیت خواهند شناخت."

یک نکته؛ حاکمین ترکیه پس از سقوط امپراطوری عثمانی (که تا همین چند سال پیش درنده ترین دشمن فرهنگ و هست و نیست کرد و کردستان بوده اند) خیال اش دیگر تا 50 سال راحت است. منظور عقد قرارداد 50 ساله نفتی بین حکومت اقلیم کردستان عراق با ترکیه نه تنها یک علامت آشکار از رابطه جدید نوپای دوستی بین دولت سرای فعلی ترکیه و رهبران اقلیم کردستان عراق است، این قرارداد حیاتی نیز کشور ترکیه را روز به روز در بازار جهانی انرژی پراهمیت تر و باارزش تر کرده و خواهد کرد.

Keine Kommentare: