Montag, 4. Januar 2016

چهار دهه ستم بر مردم یارسان

چهار دهه ستم بر مردم یارسان

یارسانیان اقلیتهای مذهبی هستند که قدمت آیین ارزشمند آنها به چندین هزار سال برمی گردد.
این مردم بی دفاع و ستمدیده و مبارز که به قدمتی بیش از دین اسلام در حال مبارزه هستند به صورت عمده در کوهستانهای زاگرس وبیشتر در استان کرمانشاه سکونت دارند. اسناد تاریخی درباره ی تاریخ و فرهنگ اصیل این مردم وجود دارد که حتی بسیاری از تاریخدانان ومردم شناسان از کشورهای اروپایی در زمان شاه برای کسب اطلاعات در مورد آنها به این نقطه از کره ی زمین سفر می کردند.
متاسفانه باروی کار آمدن رژیم فاشیستی مذهبی جمهوری اسلامی نه تنها تلاشی برای تهیه ی فیلمهای مستند از وضعیت این مردم به عمل نیامد بلکه خود جمهوری اسلامی دست به کشتار وشکنجه ی مردم عزیز یارسان زد. رژیم ایران طی سالهای متمادی تلاش کرد فریاد آزادی خواهی این اقلیت مذهبی را به عناوین مختلف سرکوب کند اما همانگونه که مشاهده می کنیم بسیاری از یارسانیان حتی درخارج از کشور در کشورهای سوئد و فنلاند و نروژ مشغول فعالیت حقوق بشری هستند و همین مساله موجب شد که طی این سالها بسیاری از سازمانهای حقوق بشری توجه بیشتری به اقلیت مذهبی یارسان داشته باشند.
شواهد تاریخی ثابت می کند که مردم یارسان هرگز در خارج از کوههای کردستان وکرمانشاه لشگرکشی نکرده اند و هیچ گاه مردمی جنگ طلب نبوده اند. اما در بسیاری از روزنامه ها وسایتهای خبری رژیم آنها را به عنوان مردمی مستبد وجنگجو معرفی می کنند. چند هفته پیش یکی از روحانیون در تهران در یکی از خطبه های خود ابراز کرد:
برای ریشه کن کردن یارسانیان باید قوانین جدیدی تصویب شود که به فرزندان انها شناسنامه داده نشود تا مملکت از کفر ونفاق پاک شود. درحالیکه رژیم قوانینی را تصویب کرده است که بسیاری از اعراب کشورهای عربی که در ایران زندگی می کنند یا برای امرار معاش امده اند می توانند به آسانی شناسنامه ی ایرانی را دریافت کنند و از تمام مزایایی که یک شهروند ایرانی از ان بهره مند است بهره مند شوند.
سوالی که اینجا درباره ی ستم بر مردم یارسان مطرح می شود این است که آیا آقایان روحانی ومعتقد به خدا و پیغمبر نمی دانند بر اساس قوانین بین المللی شهروند هر کشوری که در خاک آن کشور متولد می شود بیش از هر شهروند خارجی بر آن کشور حقوق دارد؟
اما پاسخ سوال این است که انها به خوبی درک می کنند ولی مساله این است که برای جنگ در سوریه وعراق ویمن شهروندان عزیز یارسانی هرگز حاظر نیستند که اسلحه به دست بگیرند و به خواست مسئولین سپاه قدس در جنگهای برون مرزی ملتهای بی دفاع کشورهای دیگر را در منطقه به خاک و خون بکشند درحالیکه یک فرد بی هویتی که منتخب رژیم است و از کشورهای منطقه برای مقاصد غیر انسانی گلچین می شوند ودر خاک ایران به انها شناسنامه و خانه و زندگی داده می شود به آسانی برای کمترین امتیازی حاظر به هر جنایت ضد بشری خواهند شد.

به همین جهت اینجانب به عنوان یک شهروند مسلمان زاده که بنا به دلایل شخصی بهایی شده ام از طرف خود به عنوان یک انسان هرگونه جنایتی علیه مردم شریف یارسان را محکوم می کنم و به تمامی هموطنانم که این مردم رنج دیده را تا کنون نشناخته اند گوشزد می کنم که این جامعه ی یارسانی نیست که بی ارزش ومنافق است بلکه این نظام استبدادی ولایت فقیه است که به جز اسلام انهم تشیع جمهوری اسلامی هیچ آیین وفکر دیگری را نمی پذیرد و خود نظام ولایت فقیه است که باید یکبار برای همیشه به زباله دان تاریخ بپیوندد.
ارادتمند به تمامی یارسانیان سhttp://hbahaeddin.blogspot.de/تمدیده ی عزیز بهاالین حسینی قدسی سبزی
برگرفته  از  سایت 

Keine Kommentare: