Montag, 29. Februar 2016

تعرض به جم‌خانه یارسان در شهرستان شاه آباد غرب

 بی عدالتی  جمهوری اسلامی
به تأکید می توان گفت که در طول حیات ننگین 36ساله جمهوری اسلامی ، چیزی جز توهین و تحقیر  محرومیت، زندان ،شکنجه و بازداشت و پایمال شدن حق وحقوق،  نصیب مردم یارسان نگردیده است ،

آیا پس از 36 سال عمر پرننگین جمهوری   اسلامی ایران ، می بایست این جامعه  همچنان مورد بی مهری و توهین قرار گیرند و هیچگونه حرکت قانونی   ،یکبار برای همیشه توسط سران مملکتی صورت نگیرد؟ پس اگر مدعی وحدت و انسجام و یکپارچگی هستیم و دم از فرهنگ و تمدن و حفظ حریم و حرمت انسانی جامعه می زنیم پس چرا اینچنین و به این حد هر چند وقت یکبار چه بصورت چاپ کتب ، مقالات ، سخنرانیها و همایشها و چه بصورت چاپ سخنان توهین آمیز در رسانه های منصوب به دولت ،شاهد تهمت ، افترا ،تبعیض قومی و مذهبی هستیم؟


اما هر چند وقت یکبار از مسیر مجامع رسمی و دولتی ،توسط افراد و اشخاص معلوم الحال و تفرقه انداز با سخنرانی ، چاپ کتب و مقالات و روزنامه های آنهم دولتی با عناوین فرقه ظاله،کافر،نجس و اکنون نیز شایان ذکر است، روز هشتم اسفند، چند صد نفر که خود را “شیعیان پیرو ولایت” می‌خواندند، به تنها جم خانه باقی‌ مانده پیروان آیین یاری در شهرستان اسلام آباد (شاه آباد) در استان کرمانشاه حمله ور شده و با سنگ و چوب شیشه‌های آنجا را شکسته و به ساختمان و تاسیسات آنجا آسیب‌هایی‌ وارد کردند.

تعدادی از مهاجمین نیز به تمسخر برخی نشانه‌های پیروان این آیین مانند سبیل آنان پرداخته بودند.
اهل حق یا یارسان، آیینی است با مناسک عرفانی که جمعیت آنان در ایران حدود دو میلیون تن براورد می شود و بیشتر در مناطق غرب و شمال غرب ایران سکونت دارند.
جم‌خانه نیایشگاه و محل گرهمایی مردم یارسان (اهل حق) است. آئین و نذر و نیازهای مردم به همراه مراسم فاتحه خوانی برای در گذشتگان در این مکان تشکیل می‌شود. مراسم عبادی پیروان یاران آیین جم نامیده می‌شود.!! و اعتقادات و شرعیات و حریم حرمت انسانی و اجتماعی و مذهبی این جامعه را به بدترین وجه ممکن به توهین و افترا مورد هدف قرار داده اگر جامعه اسلامی ،انسان دوستی و وحدت و یکپارچکی را شرط همدلی و همراهی جهت سازندگی ایران  می دانند چرا دولتمردان یکبار  برای همیشه در جهت اصلاح  ذهنیت مکدر شده جامعه ،حرکتی اساسی برای بیش از دو میلیون  تن براورد می شود  صورت نمی گیرد؟


اعتراضی در حمایت از پیروان یارسان در مقابل بخشداری شهر گهواره از توابع شهرستان کرندغرب برگزار شد.
در این تظاهرات، مردم کُرد پیرو یارسان از مقامات حکومتی خواستند که جلوی هتک حرمت مذاهب دینی گرفته شود. که می توان به سیاست های ضد مردمی این نظام دیکتاتوری نمود،
جمهوری اسلامی که خود داعش دست پرورده ش میباشد و آپارتاید انتخاباتی در جمهوری اسلامی هست و همیشه  وجود دارد از زاویای چندی انتخابات مجلس دهم و خبرگان به تلاش برای برقراری یک نظام سیاسی شبیه به رژیم نژادپرست آفریقای جنوبی شباهت یافته است که بر اساس آپارتاید و پایه‌های ایدیولوژی تفکیک و برتری نژادی اداره می‌شد.

از آنجا که مردم این استبداد و انتخابات تبعیض‌آمیز و توهین‌آمیز جانی افتادنی را به پای یک حاکمیت مدعی اسلام می‌گذارند، باید منتظر عکس‌العمل‌های سیاسی ـ اجتماعی جامعه  در ایران نسبت   به تحقیر و توهین  استبداد دینی و تحقیر بود

















توضیح: در تصویر فوق ۲ تن‌ از افراد شرکت کننده در حمله به جم‌خانه آیین یارسان در شاه آباد غرب کرمانشاه دیده میشوند که سبیل مردان کورد این آیین را مورد تمسخر و بی‌ حرمتی قرار می‌دهند. داشتن سبیل در بین مردان آیین یارسان مرسوم است و بسیار محترم شمرده میشود.

توضیح: در تصویر فوق ۲ تن‌ از افراد شرکت کننده در حمله به جم‌خانه آیین یارسان در شاه آباد غرب کرمانشاه دیده میشوند که سبیل مردان کورد این آیین را مورد تمسخر و بی‌ حرمتی قرار می‌دهند. داشتن سبیل در بین مردان آیین یارسان مرسوم است و بسیار محترم شمرده میشود.

















تصاویر دیروزاز تجمع اعتراضی مردم یارسان گهواره از توابع شهرستان دالاهو (کرند غرب )استان کرمانشاه به تعرض به جمخانه پیروان آیین یارسان در اسلام آباد غرب و هتک حرمت پیروان این آیین وجلوگیری نیروههای سپاه پاسداران رژیم از ادامه تجمع جامعه‌ یارسان در شهرهای استان کرمانشاه‌ ،




Keine Kommentare: